در Uncategorized

برای نخستین بار در کشور؛

از بین بردن ویروس‌های کاغذ در ۱۵ دقیقه

از بین بردن ویروس‌های کاغذ در ۱۵ دقیقه

مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان گفت: ابتدا کاغذ یا موارد مشابه را داخل دستگاه می‌گذاریم و با شروع فرایند ضد عفونی سانتیفیوژ به آرامی شروع به چرخیدن می‌کند و در عرض ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سخت‌ترین میکروب‌ها یا ویروس‌ها را از بین می‌برد.

اسماعیل نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستگاه ضد عفونی کاغذ ساخت ایران برای اولین بار در دنیا تولید شده است، اظهار کرد: با درخواست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرایند شروع ساخت این دستگاه آغاز و بعد از ۶ ماه مطالعه و طراحی توسط نخبگان و کارشناسان این شرکت تولید گردید، سپس به دفتر ریاست جمهوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحویل داده شد.

وی در رابطه با نحوه کارکرد این دستگاه گفت: با استفاده از این دستگاه می‌توان کاغذ و پاکت‌های پلمپ شده را در سایزهای مختلف ضد عفونی کرد؛ برای این کار ابتدا کاغذ یا موارد مشابه را داخل دستگاه می‌گذاریم و با شروع فرایند ضد عفونی سانتیفیوژ به آرامی شروع به چرخیدن می‌کند و در عرض ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سخت‌ترین میکروب‌ها یا ویروس‌ها از بین می‌رود.

مدیر تولید شرکت دانش‌بنیان ایمن الکترونیک باختران ارومیه ادامه داد: این دستگاه مورد تأیید انستیتوپاستور ایران است که پس از چند ماه تست مجوز کارکرد درست دستگاه را دریافت کرد.

به گزارش ایمنا، شرکت توسعه ایمن الکترونیک باختران ارومیه به عنوان یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی مستقر بوده؛ همچنین این شرکت در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و مدیریت پسماند فعالیت می‌کند. این شرکت فعالیت خود را به عنوان هسته علمی از سال ۱۳۸۱ آغاز نمود و موفق به ثبت ۲۴ اختراع در داخل کشور و ۳ اختراع بین المللی شده است.

منبع:خبرنگار ایمنا

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Langauge »