در Uncategorized
تنظیم بازاری که فقط روی کاغذ باشد ذره‌ای ارزش ندارد

ایسنا/یزد استاندار یزد با تاکید بر این نکته که تنظیم بازاری که فقط روی کاغذ باشد ذره ای ارزش ندارد، گفت: باید اثر مصوبات نشست ستاد تنظیم بازار در کف بازار و برای مردم ملموس باشد.

«مهران فاطمی» در حاشیه‌ی نشست کارگروه تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران با بیان این که مبنای تصمیم‌گیری در جلسات این کارگروه حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده است، گفت: هدف اصلی برگزاری نشست‌های اینچنینی قرار گیری یزد در زمره‌ی استان‌های ارزان قیمت کشور است.

وی با بیان این که تنظیم بازاری که فقط روی کاغذ باشد ذره‌ای ارزش ندارد، اظهار کرد: باید اثر مصوبات نشست ستاد تنظیم بازار در کف بازار و برای مردم ملموس باشد.

وی یکی از موضوعات مطرح شده در این کارگروه را مسائل و مشکلات دامداران عنوان و اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده فعالان این حوزه، موضوع تامین سرمایه در گردش برای تهیه نهاده‌های دامی بود که مصوب شد شرایط لازم برای آن‌ها فراهم شود.

استاندار با اشاره به مطالب عنوان شده در خصوص خرید تضمینی دام و مسائل مربوط به شرکت پشتیبانی دام، از پیگیری مسائل این بخش خبر داد و ضمن اشاره به نگاه ویژه استان برای حل مسائل و دغدغه‌های دامداران و به تبع آن کاهش هزینه‌های تمام شده گوشت، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه، اجازه افزایش قیمت گوشت در بازار داده نشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش غیر متعارف قیمت برخی اقلام اساسی به استناد گزارشات ارائه شده در جلسه اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت اقلام مورد نیاز مردم خارج از محدوده مصوب، پذیرفته نیست و با تشدید نظارت‍‌ها، برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می شود.

استاندار در پایان با اشاره به برخی تفاوت قیمت‌ها در بازار در مقایسه با نرخ‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار، تصریح کرد: عمده مشکل این بخش در خصوص کرایه حمل و نقل بود که مقرر شد کارگروه اقدام ویژه‌ای، ظرف ۲۴ ساعت تصمیمات لازم را اتخاذ کند، همچنین با متخلفان برخورد شود.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Langauge »