در Uncategorized
دولت جدید به نگرانی های چوب و کاغذ پایان دهد/ بد عهدی سازمان جنگل ها تمامی ندارد/ تولید ۳۱ هزار تن در سال جاری

رئیس شورای کارگری چوب وکاغذ مازندران گفت: از رئیس جمهور انتظارداریم با صدور رای قاطع و حاکمیتی، بزرگ ترین کارخانه تولیدی کاغذ را از بلاتکلیفی نجات دهند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری خشایار سالار گفت: با اجرای طرح تنفس جنگل ها در مازندران از سال ۱۳۹۶ شرکت چوب وکاغذ مازندران که اشتغال مستقیم بیش از ۲ هزار نفر را در برمی گیرد و بالغ بر ۱۰ هزار نفر غیرمستقیم ازطریق این شرکت امرار معاش می کنند؛ دچار چالش های جدی شده و کارگران به شدت از ناامنی های شغلی نگران هستند.

نماینده کارگران چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: قرار بود طرح تنفس جنگل ها از سال ۱۳۹۹ اجرایی شود تا کارخانه هایی همچون چوب و کاغذ مازندران در بحث تامین مواد اولیه اصلی خود یعنی چوب با مشکل مواجه نشوند اما با یک بخشنامه وزیر وقت جهاد کشاورزی؛ تمام برنامه های تولیدی این شرکت دچار چالش شد و این روند همچنان ادامه دارد و متاسفانه تاکنون اقدام موثری برای گره گشایی از مشکلات چوب وکاغذ انجام نشده است.

بد عهدی سازمان جنگل ها تمامی ندارد

وی ظرفیت اسمی تولید انواع کاغذ در چوب و کاغذ مازندران را در سال ۱۷۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: تصمیمات خلق الساعه و غیر کارشناسانه دولت سابق و بد عهدی سازمان جنگل ها و مراتع در تامین چوب مورد نیاز کارخانه که مورد تاکید ابراهیم رئیسی در زمان ریاست  بر قوه قضاییه بود؛ موجب شد تا این شرکت نه امکان بهره مندی از چوب های شکسته درجنگل را به دست آورد و نه وعده های داده شده برای تامین چوب صنوبر گیلان که بالغ بر ۳۰۰ هزار مترمکعب می باشد، محقق گردد.

نماینده کارگران چوب و کاغذ مازندران ضمن تقدیر از زحمات استاندار مازندران؛ نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضا برای پیگیری مصوبات ستاد تسهیل تولید در استان؛ گفت: سوال مشخص ما این است که چرا چوب صنوبر گیلان مستقیما به چوب و کاغذ مازندران داده نمی شود و چه دست هایی در کارند که این چوب به صورت غیر قانونی در اختیار دلالان قرار گیرد درحالی که چوب صنوبر گیلان جزو مطالبات این کارخانه است!؟

دولت جدید به نگرانی های چوب و کاغذ پایان دهد

سالار گفت: از دولت جدید و شخص رئیس جمهور انتظار داریم به نگرانی های چوب وکاغذ مازندران پایان داده شود؛ تمام امکانات تولید در این شرکت فراهم است و بیش از ۸۰ میلیون ایرانی حق دارند محصولاتی با کیفیت از این شرکت تامین کنند.

این نماینده کارگری ضمن قدردانی از تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر مدیرعامل شرکت ، علیاکبر صفریان و اعضای هیات مدیره برای سرپا ماندن چوب وکاغذ مازندران؛ پیگیری های صورت گرفته برای تداوم تولید و اشتغال را مورد تحسین و تمجید قرار داد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب، جنگ امروز ما با دشمنان جنگ رودررو نیست؛ جنگ اقتصادی است و از تمام مسئولان محترم انتظار داریم که نگاه اشان به چوب و کاغذ؛ نگاه ملی و در راستای حمایت از تولید ملی باشد.

اجازه ندادیم چوب و کاغذ وارد حاشیه شود

او گفت: اجازه ندادیم چوب و کاغذ را وارد حاشیه ها کنند و همدل و متحد ایستاده ایم که چرخ های این شرکت با افتخار بچرخند.

سالار میزان تولید در ۵ ماهه اول امسال را با وجود قطعی های مکرر برق و گاز شرکت؛ بیش از ۳۰ هزار و۶۰۰ تن برآورد کرد و گفت: اگر مشکلاتی که یادآورشدیم؛ نبودند میزان تولید را به ۴۰ هزارتن قابل افزایش بود.

وام های کلان به راحتی به اشخاص حقیقی پرداخت می‌شود اما چوب و کاغذ هیچ!

وی پرداخت منظم حقوق کارگران و مطالبات برجای مانده از سنوات گذشته را نشان از احترام خاص مجموعه مدیریتی شرکت به حقوق کارگران عنوان کرد و گفت: استمرار تولید و اشتغال اولویت اول و مهم هیات مدیره شرکت و شخص مدیرعامل محترم است و مجموعه کارگری و نهادهای کارگری شرکت پشتیبان واقعی برنامه ها و اهداف تیم مدیریتی هستند.

این نماینده کارگری خواستار تمکین سازمان جنگل ها به قانون و پرهیز از بد عهدی آنان در برابر مطالبات به حق چوب و کاغذ مازندران شد و گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران درتحقق اهداف تولیدی خود موفق خواهد شد.

سالار همچنین از وزارت آموزش  و پرورش درخواست کرد که در سبد تهیه کاغذ مورد نیاز این وزارتخانه؛ محصولات با کیفیت چوب و کاغذ را لحاظ کنند و تاکید کرد: ترجیح واردات چوب از کشورهای دیگر و رواج قاچاق خیانتی نابخشودنی است.

وی خواستار همکاری نظام بانکی با شرکت هایی همچون چوب و کاغذ مازندران برای دریافت تسهیلات تولیدی و اجرای طرح های توسعه ای شد و گفت: چگونه می توان پذیرفت که وام های ۳ هزار میلیارد تومانی به راحتی به اشخاص حقیقی پرداخت شود در حالی که چوب و کاغذ مازندران برای دریافت ۲۰۰ تا۳۰۰ هزار دلار با چالش های متعددی مواجه شود.

منبع:خبرنگار  ایلنا

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Langauge »