در Uncategorized
اجرای طرح زهکشی ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

پارس‌آباد- فرماندار پارس‌آباد از اجرای طرح زهکشی سه هزار هکتار از اراضی مستعد مغانسر پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های اجرایی حوزه زهکشی در پارس‌آباد اظهار کرد: عملیات زهکشی اراضی زهدار در سه هزار و ۱۰۰ هکتار از منطقه مغانسر در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با اصلاح این اراضی زهدار و تکمیل طرح زهکشی، راندمان تولید را در این اراضی افزایش دهیم.

فرماندار پارس‌آباد گفت: با اجرایی شدن این طرح مشکل واحدهای مسکونی اطراف این اراضی نیز برطرف شده و از حالت زهدار بودن خارج خواهند شد.

جهان‌بین افزود: ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده تا بتوانیم سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زهدار منطقه را از حالت بلااستفاده خارج کرده و کشت و زرع را رونق ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن این پروژه تولید محصولات در این منطقه ۵۰ درصد افزایش یافته و زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه نیز در این اراضی فراهم آید.

جهان‌بین اضافه کرد: شهرستان پارس‌آباد با داشتن اراضی مستعد آبی تولید بیش از ۲۰ نوع محصول کشاورزی را در طول سال عهده‌دار بوده و با تکیه بر توانمندی کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی، سعی بر تقویت اقتصاد در این حوزه است.

وی بیان کرد: در شهرستان پارس‌آباد با اجرای طرح‌های مختلف حمایتی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی تلاش بر این است تا اشتغال مولد شکل گرفته و معیشت کشاورزان و اقشار مختلف مردم بهبود پیدا کند.

فرماندار پارس‌آباد از قول مساعد استاندار اردبیل برای پرداخت مطالبات پنبه‌کاران تا آخر سال خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این مطالبات تاکنون پرداخت شده و ۴۰ درصد مابقی نیز تا آخر سال با تأمین اعتبار و همراهی تعاون روستایی پرداخت خواهد شد.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Langauge »