در Uncategorized
قیمت جهانی طلا امروز 1401/04/17

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت طلا پس‌از افزایش قابل‌توجه در روز سه‌شنبه، در حدود 1740 دلار ثابت مانده‌است. ارزش این فلز گرانبها از پائین‌ترین رقم 1738 دلار و 58 سنت به اوج 1749 دلار و 13 سنت رسیده بود‌.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1742 دلار و 70 سنت رسید.

ترس از تورم و عملکرد ضعیف بازارهای بورس که تمایل به دلار آمریکا و اوراق قرضه‌ خزانه‌داری این کشور را بالا برده، قیمت طلا را پایین آورده‌است.

دراین‌بین، شاخص دلار که ارزش آن را در برابر 6 ارز برتر دیگر دنیا نشان می‌دهد، پس‌از رسیدن به اوج 107.27 در روز چهارشنبه که از اواخر 2022 بی‌سابقه بود، کمی کاهش‌یافته است. سرمایه‌گذاران درحال بررسی خطرات رکود اقتصادی و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره به‌دنبال تحت فشار قرار گرفتن تقاضای جهانی هستند.

درحال‌حاضر تاجران و سرمایه‌گذاران منتظر اعلام لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نیز هستند که قرار است امروز منتشر شود. به‌نظر می‌رسد 268 هزار شغل در این ماه در امریکا اضافه‌شده باشد، یعنی پایین‌تر از 390 هزار شغلی که در ماه مه ایجاد شده بود. اما بیشتر تمرکز بر روی متوسط دستمزد ساعتی است .اگر بانک مرکزی آمریکا قصد مهار تورم را دارد میزان دستمزدها اهمیت بالایی خواهد داشت. دراین‌بین انتظار می‌رود نرخ بیکاری تغییری نکرده و بالاتر از سطح قبل از کرونا باقی‌مانده باشد. هر گونه اطلاعات اقتصادی آمریکا بر احتمال رکود اقتصاد تاثیر گذاشته و قیمت طلا را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت نقره امروز با 0.38 درصد کاهش به 19 دلار و 11 سنت رسید و پلاتین با 0.3 درصد افزایش 877 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

Langauge »